اخبار و مقالات

نمایشگر دیجیتال سایز بزرگ صنعتی

انواع شمارنده و کانتر دیجیتال

نمایشگر دیجیتال سایز بزرگ صنعتی:

نمایشگرهای دیجیتال سایز بزرگ صنعتی معمولا با دو پورتکل ارتباطی استاندارد جهانی آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر (4-20 ma) یا به صورت ارتباط RS485 مد باس (Modbus) عرضه می گردند. اغلب سیستم های ابزار دقیق و صنعتی از جمله PLC و تابلوهای فرمان، فشارسنج ، دور سنج و سرعت سنج، زاویه سنج، فرکانس متر، شمارنده و تایمر، باسکول، مانیتورینگ دما و رطوبت و غیره در صنعت جهت گسترش به این دو پورت خروجی مجهز هستند. از این پورت های خروجی در صنعت و کارخانجات برای ارتباط با نمایشگرهای صنعتی سایز بزرگ استفاده می شود.

  1. نمایشگر دیجیتال سایز بزرگ صنعتی 4 تا 20 میلی آمپر (4-20 ma)

این نمایشگرها که معمولا به عنوان نمایشگر ثانویه سایز بزرگ در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند می توانند با توجه به جریان استاندارد ورودی 4  تا 20 میلی آمپر ارسالی از خروجی انواع سیستم های ابزار دقیق، عدد مورد نظر را نمایش دهد. از آنجایی که این سیستم آنالوگ بوده ممکن است در ارسال و پردازش سیگنال مورد نظر خطا یا اتلاف به وجو آید در نمایشگرهای سایز بزرگ قابلیت کالیبره تعبیه می گردد که تا حد امکان این خطا به حداقل برسد و عدد نهایی نمایش داده شده رو نمایشگر سایز بزرگ با عدد دستگاه اولیه یکی باشد.

  1. نمایشگر دیجیتال سایز بزرگ صنعتی مدباس (Modbus)

برقراری ارتباط بین دو دستگاه یکی از مهمترین ارکان در صنایع مختلف است و چندین روش متفاوت دارد که
یکی از پرکاربردترین روش ها پروتکل مدباس است. این پروتکل میتواند بر بستر شبکه سریال RS232، Rs485، RS422 و یا اترنت راه اندازی گردد. نسخه های متفاوتی از پروتکل ارتباطی مدباس برای پورت سریال (serial port) و اترنت (Ethernet) وجود دارد که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • Modbus RTU
  • Modbus ASCII
  • Modbus TCP
  • Modbus Plus

به علت دقت بیشتر و همچنین عملکرد بهتر در فواصل طولانی این روش مدباس روش استانداردتری نسبت به روش سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر است.

تولید کننده انواع نمایشگرهای دیجیتال صنعتی

شرکت نورنگار صنعت سیف با برند سیب سیاه تنها تولید کننده داخلی نمایشگرهای سایز بزرگ دیجیتال است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر برخی از مدلهای نمایشگرهای سایز بزرگ معرفی می گردند. لازم به ذکر است تمامی مدل ها با توجه به نیاز مصرف کنند قابلیت سفارشی سازی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *