اخبار و مقالات

معروف ترین موذن های ایران و جهان

معروفت ترین و مهم ترین موذن های ایران و جهان

وقتی پا به دنیا میگذازیم اولین نجوایی که به رسم ایرانی بودنمان به گوشمان میخورد صدای خوش اذان است. و عادت میکنیم که در طول شبانه روز آمدن و رفتن خورشید را با صدای اذان دنبال کنیم.و چه خوب که بین ما ایرانیان مرسوم شده حتی به وقت شلوغی و هیاهوی روزمره وقت اذان برای چند لحظه هم که شده سکوت کنیم و به آرامش برسیم و با اذان های مختلف با موذن های متفاوت خاطراتی در ذهنمان تداعی می شود. که اکثر مردم عزیزمان ایران با صدای دلنشین رحیم موذن زاده که اذان گفتن در خانواده این بزرگوار موروثی میباشد خاطراتشان زنده می شوند.

حسین صبحدل

اذان صبحدل از اذان های ماندگاری هست که سالیان طولانی به شنیدنش عادت کرده ایم. این اذان را مرحوم پاکدل در دوره  شاهنشاه پهلوی خوانده است. این بزرگوار از کودکی به خواندن اذان علاقه شدیدی داشتند تا این که یکی از زیباترین اذاهای سرزمین عزیزمان ایران را در حسینیه ارشاد خواندند. اذان این مرحوم در محافل انقلاب پخش می شد و به این خاطر اذان ایشان به اذان انقلاب معروف شد. شهید مطهری وصیت کرده بودن که بر جنازه من اذان صبحدل را پخش کنید.

حسن رضائیان

حسن رضاییان بعد از انقلاب اسلامی و در دهه شصت اذان گفتند. این قاری معتقد هستند که اذان گفتن باید دارای حس خاصی باشد و دستگاه حجاز را برای اذان گفتنشان انتخاب کردند. و این اذان در سال های ۶۶ تا ۶۷ در رادیو ثبت شد.

شیخ محمد آقاتی

اذان آقاتی هم ردیف با اذان موذن زاده و جواد ذبیحی می باشد. ایشان از زمان کودکی درخصوص تلاوت قرآن و اذان استعداد داشتند. و در ایام ماه مبارک رمضان به روستای پدری می رفتند و در پشت بام حسینیه دعا و مناجات می خواندند. این موذن هیچ وقت هیچ استادی نداشتند.

معرفی نام اغلب موذن هایی که در صدا و سیما اذان آنها پخش می شود:

رسانه ملی در این قسمت به معرفی موذن هایی که اذان های ایشان در رسانه ملی پخش می شوند می پردازیم:

۱- محمد حسین سعیدیان

۲- محمد حسین سبزعلی

۳- محمد حسین ابوزید

۴- محمد غفاری

۵- محمد عبدالوهاب طنطاوی

۶- محمد آقاتی

۷- کریم منصوری

۸- عبدالحسن محمد پور

۹- عباس سلیمی

۱۰- سعید طوسی

۱۱- راغب مصطفی غلوش

۱۲- حمید رضا احمدی وفا

۱۳- حسین علی شریف

۱۴- حسین کرمی

۱۵- حسین صبحدل

۱۶- حسن رضاییان

۱۷- قاسم رضیعی

۱۸- روح الله کاظم زاده

نظر مقام معظم رهبری در مورد اذان و اذان موذن زاده:

آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری اذان موذن زاده را پر مغز و پر حرارت خطاب کردند. از نظر ایشان اذان باید با لهجه عربی خوانده شود ولهجه بسیار مهم است. اگر غیر عربی باشد صحیح نیست. همانند قرآن و نماز که مثلا (ولاالضالین) باید با مد خوانده شود و اگر رعایت نشود انگار اصلا خوانده نشده است.

گردآوری توسط سیب سیاه – هرگونه کپی برداری و انتشار شرعاً و قانوناً مجاز نیست.

ساعت مسجدی اذانگو

فروش ویژه انواع ساعت اذانگو مسجدی

نمایشگرهای ساعت و تقویم دیجیتال اماکن مذهبی اذانگو در سایز و مدلهای گوناگون

4 دیدگاه در “معروف ترین موذن های ایران و جهان

  1. ناشناس گفت:

    اذان جواد رفیعی را جا انداختی . همان اذنی که در فیلم آژانس شیشه ای ابراهیم حاتمی کیا استفاده شد .

  2. سامان گفت:

    سراسر خفقانو خوب اومدی

  3. Taghi Heyrani گفت:

    اذانهای که در زمان شاه شنیدم موذنهایشان ************** وبعدا بیان اسم خدای یگانه رو به اسم بیارن چرا امثال سعید طوسی ویکی دو نفر دیگه بعد از گندهای که زدن هنوز باید اسمشان در این پیج خوب باشه خواهش میکنم اسم کسانی مثل استاد موزن زاده یا برادر ایشان وچند موذن انگشت شمار وبا یه عده ادم کثیف در هم بیان نفرمایید کمال تشکر ضمنا یه روزی ویدیوی دیدم که یه اقای سیاه پوست با شنیدن صدای موزن زاده مسلمان میشه هر چند همون دین مسیح خیلی خیلی پاک تر از اسلامی هست که بعد از سال ۵۷ به ما تحمیل کردن مسلمان باشی اون هم زمان شاهی اون زمان مردم به تمام دینشان کاملا اعتقاد داشتن از بس دروغ گفتن وخودشون سنگ نشدن مردم هم دارن ایمانشان رو از دست میدن در صورتی که خدا برحق وتا ابد بر دلها اگاه

  4. ناشناس گفت:

    سالار اذان گوها به نظرم غلوش هست خیلی جذاب و گیرا هست فوق العادس خدا رحمتش کنه روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *