اخبار و مقالات

تفاوت نمایشگرهای سون سگمنت و ال ای دی

انواع سون سگمنت خطی و پیکسلی بزرگ

تفاوت نمایشگرهای سون سگمنت و ال ای دی

اگر به دنبال تفاوت سون سگمنت با ال ای دی می گردید شاید این مقاله بتواند به شما کمک کند. در واقع ال ای دی و سون سگمنت هر دو قطعه نورانی الکترونیکی هستند و مقایسه این دو قطعه با یکدیگر کمی نا درست است. چرا که هر کدام از این دو قطعه کاربری متفاوتی دارند. شاید تیتر این مقاله را اینگونه بتوانیم اصلاح کنیم؛

مقایسه انواع سون سگمنت خطی و پیکسلی با یکدیگر

هدف از نوشتن چنین مقاله ای مقایسه سون سگمنت هایی است که با ال ای دی و به صورت پیکسلی (به اصطلاح دانه دانه) یا به صورت یکپارچه خطی (سون سگمنت های آماده بازاری) تولید می شوند. در تصویر زیر می توانید این دو نمونه سون سگمنت را مشاهده نمایید.

انواع سون سگمنت خطی و پیکسلی بزرگ

در سگمنت سمت چپ یک سون سگمنت پیکسلی ساخته شده از تعداد زیادی ال ای دی در سایز بزرگ را مشاهده می کنید و در سمت راست یک سون سگمنت آماده خطی را مشاهده می کنید که به همین صورت آماده در بازار یافت می شود. سون سگمنت های پیکسلی معمولا بدین شکل آماده در بازار یافت نمی شوند و برای همین برای داشتن سون سگمنت های بزرگ می بایست برد آن را طراحی و قطعات و ال ای دی ها را بر روی آن مونتاژ نمود.

سون سگمنت های هفت قسمتی آماده در بازار معمولا از سایز های کوچک تا ابعاد 9در12 سانتیمتری در بازار یافت می شوند. اما اگر بنا بر دلایلی نیاز بود تا اعداد را ار اندازه بزرگتری نمایش دهیم نیاز است تا سون سگمنت مربوطه را خودمان و با هر تعداد ال ای دی و در هر اندازه ای که می خواهیم تولید و طراحی کنیم.

seven segment سون سگمنت هفت قسمتی

از مزایای سون سگمنت های آماده خطی می توان به مصرف کم، تهیه آسان و بدون دردسر، کیفیت نمایش بهتر و خطی، قیمت ارزان و به صرفه تر و… اشاره نمود. از معایب این سگمنت های می توان به سایز های محدود شرکت های تولید کننده اشاره نمود.

از معایب سون سگمنت هایی که با ال ای دی ساخته می شوند می توان به مصرف بیشتر، هزینه تمام شده گران، نمایش به صورت نقطه ای یا پیکسلی اشاره نمود. اما تنها مزیت استفاده از آنها گاهاً ما را محکوم به استفاده از این سون سگمنت ها می کند که آن ابعاد و اندازه دلخواه می باشد.

در این مقاله کوتاه ساخت تخصصی سون سگمنت های بزرگ را آموزش نخواهیم داد چرا که از حوصله این مقاله خارج است و کاری است کمی تخصصی، که نیاز دارد تا مفصل و به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

شاید به موارد زیر نیز علاقمند باشید:

ساعت دیجیتال چیست؟

مقایسه و معرفی انواع ساعت دیجیتال

تفاوت نمایشگرهای سون سگمنت و ال ای دی

سون سگمنت یا هفت قسمتی (7segment) چیست؟

لامپ ال ای دی یا دیود نورانی LED چیست

 

منبع: سیب سیاه دات کام

هرگونه کپی برداری و انتشار از محتوای سایت سیب سیاه مطلقا ممنوع است و پیگرد دارد.

1 دیدگاه در “تفاوت نمایشگرهای سون سگمنت و ال ای دی

  1. تیموری فر گفت:

    سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *