اخبار و مقالات

آموزش ساخت پس زمینه رنگی با نور رنگی RGB برای ویدئو

آموزش نحوه نورپردازی پس زمینه نور رنگی بکگراند RGB

آموزش ساخت بکگراند رنگی با نور رنگی RGB

اما سوالی که اغلب می پرسند این است که چطور بک گراند رنگی زیبا برای عکاسی و ویدئو درست کنیم؟ قبل از ارایه این آموزش من هم مدت ها در یوتیوب و اینترنت دنبال آموزش نورپردازی برای اینستاگرام و یوتیوب بودم تا بتوانم مقاله کاملتر و آموزش جامع تری در این باره برایتان آماده کنم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدم و همین امر باعث شد تا تمام تلاشم را برای آموزش کامل تر برای آموزش نور پس زمینه رنگی برای عکاسی و ویدئو انجام دهم.

ساخت بکگراند یا پس زمینه رنگی با لامپ رنگی  یا پروژکتورهای LED چیزی است که نیاز به تخصص خاصی ندارد و شما با داشتن یک نور پروژکتور رنگی می توانید ویدئو های باکیفیت ضبط کنید. در این حالت داشتن یا نداشتن فون عکاسی (یا همان پرده بکگراند) خیلی تاثیر آنچنانی در خروجی کار ندارد و اگر شما فون یا پرده تک رنگ عکاسی ندارد نگران نباشید. ما هم در ویدئو آموزشی از پرده استفاده نکردیم و فقط داشتن یک دیوار تک رنگ با رنگ ترجیحا روشن و مات کافیست.

بک لایت رنگی نورپردازی رنگی پشت سر بلاگر و یوتیوبر به همراه سه پایه

 

اما برای تهیه یک لامپ با کیفیت RGB چکار کنیم؟

پروژکتورهای رنگی وارداتی خوبی وجود دارند که البته با قیمت بسیار بسیار بالایی وجود دارند که در ایران خیلی کمیاب یا بهتر بگویم نایابند. اما نمونه های ایرانی آن را شما می توانید با قیمت مناسب و گارانتی از اینجا خریداری کنید.

نورپردازی رنگی برای پس زمینه ویدئو

پس از تهیه یک یا دو پروژکتور LED رنگی مولتی کالر یا فول کالر کار تمام است. کافیست از یک طرف به دیوارتان نور را بتابانید و با ریموت کنترل نور بکگراند را روی رنگ دلخواهتان تنظیم نمایید. یک پروژکتور نیز کافیست اما با داشتن دو نور شما می توانید نور پس زمینه را به صورت گرادیانت در بیاورید که جلوه زیباتری دارد.

چگونه با یک لامپ یا پروژکتور مولتی کالر فول کالر نور رنگی پس زمینه داشته باشیم؟

معمولا پروژکتورهای LED فول کالر به صورت بلوتوثی یا ریموت کنترلی تنظیم می شوند و شما می توانید به راحتی از طریق ریموت کنترل یا گوشی موبایل و نرم افزار مخصوص نور و شدت نور را تنظیم نمایید.

اپلیکیشن نورپردازی رنگی برای پس زمینه ویدئو

از چه نورهایی برای نورپردازی ویدئو و عکس استفاده کنیم؟

به جز نور پروژکتور بک لایت رنگی می توان از نورهای دیگر رنگی نیز استفاده کرد اما هیچ کدام مانند نور پروژکتورهای رنگی شدت نور کافی را ندارند و برای این کار مناسب نیسستند.

چطور مثل املی و بلاگرهای معروف اینستاگرم و یوتیوبرهای معروف نور رنگی در پشت سرمان ایجاد کنیم؟

نور پس زمینه بلاگرهای معروف از جمله بلاگر بیوتی املی و دیگر بلاگرهای معروف اینستاگرام و حتی یوتیوبرها به شدت روی کیفیت محتوا و ویدئو تاثیر می گذارد و این امر ارتباط مستقیمی با افزایش سابسکرایب و فالوور دارد. به عقیده بنده نور پس زمینه حتی می تواند از نور اصلی مهم تر باشد چرا که همانطور که قبلا نیز گفتن نور اصلی در دسترس تر است.

نورپردازی ویدئو به دو قسمت تقسیم می شود:

نور اصلی یا key light نوری است که از روبرو به سوژه تابیده می شود و معمولا روبرو یا با کمی زاویه به سوژه می تابانیم تا خود سوژه را روشن کنیم.  البته به جز نور key light نورهای دیگری هستند که از روبرو به سوژه تابانیده می شوند که فعلا مورد بحث ما نیستند.

نور پس زمینه یا back light نوری است که به پشت سوژه تابانیده می شود و وظیفه آن روشن کردن پشت سر سوژه است و همچنین برای عمق دادن به تصویر و یا جدا کردن سوژه از بکگراند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نورهای اصلی نورهایدر دسترس تری هستند که اگر بخواهیم چند تای آن را معرفی کنیم می توان به نور طبیعی خورشید یا نور پنجر، نور لامپ معمولی اتاق و در موارد کمی حرفه ای تر نور رینگ لایت  اشاره نمود.

اما به عقیده بنده نور پس زمینه را نباید دست کم گرفت. فرق یک ویدئو حرفه ای همینجاست. استفاده کردن از نور بکگراند یا پس زمینه یا استفاده نکردن از آن در نتیجه خروجی محتوای ضبط شده بسیار تاثیر گذار است. فکر کنم تصویر زیر گویای همه چیز باشد.

پس زمینه رنگی با نور رنگی RGB

مقایسه یک ویدئو با نور بکلایت RGB و بدون نور بک لایت یا پس زمینه

پس یادتان نرود هرچه ویدئو و تولید محتوا با کیفیت تر؛ فروش و تعداد فالوور بیشتر است.

 

آموزش نورپردازی برای اینستاگرام و یوتیوب

اگر از من بپرسید اسرار موفقیت در تولید محتوا و بلاگری و حتی فروش محصولات به صورت آنلاین چیست می گویم نورپردازی باکیفیته (پس زمینه رنگی با نور رنگی RGB). ویدئو و عکس بدون نورپردازی مناسب یک ویدئو غیر حرفه ای محسوب میشه و بازدید خوبی ندارد. این موضوعی هست که مدت ها در یوتیوب و اینستاگرام روش تحقیق کردم و خودتان می توانید ویدئوهای پربازدید و کم بازدید را با هم مقایسه کنید تا به این نتیجه برسید. اما نورپردازی ویدئو و عکس به زبان ساده و با کمک حداقل امکانات موضوعی است که در این نوشته سعی بر آموزش آن داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *