اخبار و مقالات

مقایسه و معرفی انواع ساعت دیجیتال

مقایسه انواع ساعت دیجیتال - سیب سیاه

انواع ساعت دیجیتال

در این مقاله به بررسی انواع ساعت های دیجیتال خواهیم پرداخت و تفاوت ساعت های دیجیتال را چه در کیفیت و چه در قیمت به شما آموزش خواهیم داد. با خواندن این مقاله خواهید توانست ساعت دیجیتال مورد نظرتان را برای هر محل انتخاب و خریداری نمایید. پس اگر قصد خرید انواع ساعت دیجیتال را دارید، خواندن این مقاله توصیه می گردد.

دقت ساعت های دیجیتال و انواع کریستال

مهمترین موضوع در ساعت ها چه دیجیتال و چه مکانیکی دقت کریستال یا آی سی نوسان ساز آن است. ساعت می بایست سالهای سال بدودن کوچکترین وقفه زمان را به ما نمایش دهد و به قول دوستی همانند یک جارو برقی نیست که شاید هفته ای یک بار استفاده گردد و تا دفعه بعد در گوشه ای آرام بگیرد، ساعت باید مدام زمان را به ما یاد آور شود. پس کیفیت و دقت ساعت دیجیتال در انتخاب علاوه بر قیمت ساعت موضوع بسیار حائز اهمیتی است. به این نکته بسیار توجه کنید که هیچ گاه نباید کیفیت را فدای قیمت یا حتی قیمت را فدای کیفیت نمود.

ساعت های  دیجیتال و آنالوگ بسیاری با برندهای متنوع خارجی و معمولا چینی در بازار براحتی یافت می شوند. مهمترین بخش ساعت موتور یا در ساعت های دیجیتال پردازنده و آیسی ساعت است که معمولا هیچ یک دقت کافی را ندارند. انتخاب یک کالای داخلی با گارنتی و خدمات بسیار معقول تر از خرید یک ساعت بی کیفیت و بدون ضمانت چینی است.

ساعت و تقویم تابلو روان LED

برخی همکاران تابلوساز بدون داشتن علم الکترونیک و تجربه کافی در بحث تولید و ارائه ساعت های دیجیتال و فقط با تهیه قطعات تابلو روان و ماژول وارداتی چینی، اقدام به تولید و عرضه ساعت دیجیتال بر بستر تابلو های روان LED می کنند. این تابلوهای روان که بعضا اتفاقا کیفیت قابل قبولی دارند برای نمایش متن و به عنوان تابلو اطلاع رسانی تولید شده اند و نه ساعت و تقویم دیجیتال! در صورتی که می خواهید از یک تابلو روان چینی و به اصطلاح ماژولار با مین بردهای مربوط به آن ساعت دیجیتال و در کل زمان و تقویم را به نمایش بگذارید این کار از اساس اشتباه است.

هیچ گاه شما نمی توانید با داشتن یک تابلو روان وارداتی یک ساعت دیجیتال دقیق و بدون خطا داشته باشید. خطای این ساعت ها به حدی زیاد است که تقریبا تمام استفاده کنندگان از تابلو روان های وارداتی چینی، بیخیال نمایش ساعت و تقویم در تابلو خود می شوند. پس به شدت پیشنهاد می شود برای تهیه ساعت دیجیتال گول وعده های تولید کنندگان تابلو روان و ساعت های دیجیتال بی کیفیت را نخورید.

مین بردها یا پردازنده هایی که توسط ما تولید می گردند و در نمایشگرهای ساعت و تقویم دیجیتال از آنها استفاده می کنیم کاملا برای نمایش ساعت و تاریخ طراحی گردیده اند و بسیار دقیق و قابل اطمینان هستند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم. بسته به اینکه برای چه محیط و در چه فضایی قرار است ساعت دیجیتال نصب کنید می توانید یکی از انواع ساعت های دیجیتال تولید سیب سیاه را که فقط با برند و تگ سیب سیاه ارایه می گردند را تولید و نصب نمایید.

ساعت دیجیتال دیواری یک طرفه

این مدل ساعت ها قابلیت نمایش از یک طرف را دارند و به همین دلیل از یک طرف بر روی دیوار نصب می شوند. علاوه بر نمایش پارامتر ساعت، این نمایشگرها قادرند تا پارامترهای تاریخ شمسی و دمای محیط را نیز نمایش دهند. در برخی مدل ها این پارامترها به صورت اسلاید اسلاید (گردشی) و در برخی مدل ها همه پارامترها به صورت ثابت و همزمان نمایش داده می شود. همراه برخی از نمایشگرهای ساعت دیجیتال ریموت کنترل نیز ارایه می گردد تا پس از نصب، تنظیم ساعت آسان تر شود.

در برخی مدل های دیگر که معمولا در باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر امکانات فوق الذکر، کرنومتر و تایمر معکوس نیز ارایه می گردد. همچنین در ساعت هایی که در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و یا حتی مدارس و مراکز آموزشی استفاده می گردد می توانید چندین زمان مشخص برای به صدا درآمدن آلارم در نظر گرفت. همه این ها با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم و تعریف است. پس اگر به دنبال یک نمایشگر برای باشگاه ورزشی، سالن تولید، کارخانه، اداره، سالن های انتظار، مراکز آموزشی و غیره هستید این گزینه پاسخ گوی نیازهای شما می باشد. شما می توانید سایزبندی و انواع این ساعت ها را در کاتالوگ محصولات مشاهده نمایید.

ساعت دیجیتال آویز سقفی دو طرفه

گاهی اوقات در اماکنی نظیر سالن های تولید یا کریدورها نیاز است تا ساعت دیجیتال از هر دو طرف دیده شود. در این صورت می‌‎بایست نمایشگرهای دو طرفه را تهیه نمایید. این نمایشگرها به صورت کاملا همزمان و در یک پک ارایه می گردند. در واقع این نمایشگر ها با همان امکانات و سایزبندی نمایشگرهای یک طرفه ارایه می گردد با این تفاوت که از در هر دو طرفه اطلاعات را نمایش می دهند. . پس اگر به دنبال یک نمایشگر برای آویزان کردن از سقف باشگاه ورزشی، سالن تولید، کارخانه، اداره، سالن های انتظار، مراکز آموزشی و غیره هستید این گزینه پاسخ گوی نیازهای شما می باشد.

ساعت دیجیتال روزدید و ضد آب

در برخی اماکن نظیر استخر و یا اماکن سرباز نیاز است تا نمایشگر ساعت دیجیتال در مقابل رطوبت و بخار محافظت شود. یا اینکه در نور آفتاب در فضای باز به خوبی مقادیر نمایشگر خوانده شوند. در این صورت برخی از نمایشگرها به صورت ضدآب و روزدید تولید می گردند. در این نمایشگرها از همان ماژول های وارداتی که در ساعت و تقویم تابلو روان LED نیز توضیح داده شد استفاده می گردد ولی با این تفاوت که ما فقط در قسمت نمایشگر از این ماژول های ضد آب و پرنور استفاده می کنیم با این تفاوت که کارت کنترل مرکزی یا همان پردازنده تولید داخل و با کیفیت بالا و دقیق تولید می گردد.

ساعت دیجیتال تحت شبکه NTP SERVER

در برخی مراکز حساس همچون برج های مراقب، بیمارستان ها، ایستاگاه های مترو و غیره گاهی نیاز است ساعت دیجیتال حتی به اندازه چند ثانیه ساعت های عقب و جلو نباشند و دقیق و به صورت همزمان با یکدیگر همزمان شوند. یعنی اگر در یک محل چندین ساعت دیجیتال نصب شده باشد همه ساعت ها با یکدیگر همزمان باشند. در این صورت نیاز است تا ساعت های دیجیتال از یک محل NTP SERVER یا Network Time Protocol با یکدیگر همزمان شوند. این همزمانی در انواع مختلف و با شیوه های مختلف بیسیم و باسیم اجرا می شود. تمامی مدل های ساعت را اعم از یک طرفه، دو طرفه، روزدید و غیره را می توان بدین روش همزمان سازی نمود.

ساعت دیجیتال چند زمانه به وقت کشورهای مختلف

در برخی اماکن نظیر بانک ها، هتل ها، فرودگاه ها و همه اماکنی که با صنعت توریسم و گردشگردی در ارتباط هستند نیاز است تا علاوه بر ساعت و تاریخ محلی ، ساعت و تاریخ کشورهای دیگر نیز نمایش داده شوند. این نمایشگرهای ساعت دیجیتال چند منظوره را می توان تا چندین کشور طراحی و ارائه نمود. از مزیت های این نمایشگرهای ساعت چند منظوره می توان به تنظیم اتوماتیک اشاره کرد. بدین صورت که در صورتی که ساعت محلی مثلا به وقت ایران را تنظیم  گردد بقیه ساعت های کشور های دیگر به صورت اتوماتیک تنظیم می گردند. اصلاح ساعت زمستانه و تابستانه هر شش ماه یک بار نیز به صورت خودکار انجام می گیرد. همه این ها با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم و تعریف است.

 

  • راهنمای انتخاب سایز انواع ساعت دیجیتال

 

 

منبع: سیب سیاه دات کام

هرگونه کپی برداری و انتشار از محتوای سایت سیب سیاه مطلقا ممنوع است و پیگرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *