اخبار و مقالات

مقایسه انواع نمایشگر دوم باسکول

مقایسه انواع نمایشگر دوم باسکول

قبل از معرفی انواع نمایشگر دوم باسکول (نمایشگر ثانویه) نیاز است تا درباره باسکول و انواع نمایشگرهای اولیه توضیح دهیم.

باسکول چیست؟

باسکول به طور ساده یک ترازوی بزرگ برای اندازه گیری کالاهای بزرگ و حجیم است. باسکول از دو قسمت مهم لودسل و نمایشگر باسکول تشکیل می شود. اینجا بحث اصلی ما پیرامون نمایشگر های باسکول می باشد که قسمت اصلی یک باسکول می باشند.

نمایشگر دوم باسکول

انواع نمایشگر دیجیتال باسکول

  • نمایشگر اولیه یا نمایشگر اصلی باسکول

نمایشگر های اولیه دیجیتال باسکول توسط شرکت های مختلف تولید و عرضه می شوند. از شرکت های مهم تولید کننده نمایشگر های دیجیتال باسکول می توان به توزین الکتریک، پارس موازین، پند، فرد ایران و غیره اشاره نمود. اساس کار همه این نمایشگر ها یکسان می باشد. در واقع وظیفه این نمایشگر های باسکول دریافت اطلاعات آنالوگ از لودسل و تبدیل آن به مقادیر دیجیتال جهت ثبت و نمایش می باشد.

  • نمایشگر دوم یا نمایشگر ثانویه باسکول

نمایشگر دوم یا نمایشگر ثانویه به منظور بهتر دیده شدن عدد توزین مورد استفاده قرار می گرد. این نمایشگر دوم معمولا به صورت ارتباط با سیم یا بیسیم به نمایشگر اول متصل می گردد و عدد توزین را نمایش میدهد.

نمایشگر دوم یکی از امکانات دلخواه سیستم باسکول است و ضرورتی برای نصب این نمایشگر نیست اما در باسکول های بزرگ جاده ای و یا صنعتی برای مواقعی که نیاز است راننده یا حتی اپراتور توزین عدد را از فاصله دورتر مشاهده نماید استفاده از این نمایشگر ثانویه الزام پیدا می کند.

 

کاربردهای استفاده از نمایشگر دوم باسکول

  • نمایشگر راننده باسکول: در باسکول های جاده ای علاوه بر اپراتور توزین نیاز است تا راننده از فاصله دور عدد توزین را ببیند به همین جهت نمایشگر راننده یا نمایشگر دوم باسکول نصب می گردد.
  • نمایشگر بزرگ باسکول صنعتی: در کارخانجات یا صنعت گاهی نیاز است تا عدد توزین از فاصله دورتر قابل رویت باشد. در این صورت از نمایشگر بزرگ ثانویه باسکول استفاده می گردد.

به طور کلی در هر محیطی اعم از صنعتی و غیر صنعتی استفاده از نمایشگر بزرگ برای خوانش دقیق و راحت اعداد نیاز است. در صنعت توزین نیز این امر به وسیله نمایشگر های دوم و سایز بزرگ مرتفع گردیده است.

کدام باسکول ها قابلیت اتصال به نمایشگر دوم دارند؟

نمایشگر های ثانویه تولید شده توسط شرکت نمایشگر های دیجیتال سیب سیاه تقریبا به راحتی به تمام نمایشگر های اول باسکول متصل می شوند. در زیر نام و مدل برخی نمایشگر هایی که ساپورت می شوند درج شده است.

TEC, Tsm800, TB, Schenck, Ld, Pu800, Pu850, Gama, Alfa, ASA, Tec1500, Tec1610, Tec1200 3000, Tec1200 3000p, Gama07, d410, Dd700, Ld5218, Dg2800

** توضیح اینکه نمایشگرهای دوم سیب سیاه بر روی نمایشگرهای باسکول فوق الذکر تست شده است و در صورتی که مدل دستگاه شما شامل لیست فوق نیست دلیل بر عدم پشتیبانی نیست. شما می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر هنگام سفارش با کارشناسان فنی ما مدل دستگاه را چک کنید.

 

نحوه اتصال نمایشگر دوم باسکول:

اتصال نمایشگر دوم باسکول به نمایشگر اصلی از طریق درگاه سریال RS232 یا RS485 امکان پذیر است. برخی از باسکول ها قابلیت اتصال از طریق درگاه RS485 را نیز دارند که البته باید نوع استاندارد این درگاه مورد بررسی قرار گیرد. در کل اتصال از طریق درگاه RS232 توصیه می گردد.

تابلو نمایشگر دوم باسکول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *